افرادی که صبحانه نمی خورند، احتمالاً دچار کمبود مواد مغذی ضروری هستند

1 جولای 2021- بر اساس یک مطالعه آمریکایی، افرادی که ترجیح می دهند از وعده ی صبحانه صرفنظر کنند، دچار کمبود مواد مغذی ضروری خواهند شد.

با وجود مواد مغذی حیاتی در بیشتر موادی که در وعده ی صبحانه مصرف می شود، یافته ها نشان می دهد افرادی که وعده ی صبحانه را از دست می دهند، بعید است که کلسیم، ویتامینC و فیبر را در ادامه ی روز دریافت کنند.

پروفسور کریستوفر تیلور محقق ارشد این تحقیق، گفت: آنچه ما مشاهده کردیم این است که اگر غذاهایی که معمولاً در وعده صبحانه مصرف می شوند را نخورید، ممکن است آنها را در ادامه ی روز نیز مصرف نکنید. بنابراین، این افراد دچار کمبود همان مواد مغذیی می شوند که معمولا در وعده ی صبحانه، وجود دارد.

در سند اخیر رژیم غذایی وزارت کشاورزی ایالات متحده آمده است که عوارض سلامتی هنگامی رخ می دهد که شما دوزهای منظم کلسیم، پتاسیم، فیبر و ویتامینD را دریافت نکنید.

تحقیقات قبلی نشان داده است که مشکلات شدید رفتاری و عدم تمرکز در میان کودکان مدرسه نیز به دلیل نخوردن وعده ی صبحانه است.

دانشمندان آمریکایی پس از تجزیه و تحلیل داده های نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه (NHANES) به این یافته ها دست یافتند. داده های سالانه ای که در نظرسنجی NHANES، از 5000 نفر از جمعیت عمومی آمریکا جمع آوری می شود، پایه ی تدوین گایدلاین رسمی بهداشت و سلامت ملی می گردد.

داده های بیش از 30،000 نفر که بین سالهای 2005 و 2016 در این نظرسنجی ملی شرکت کرده بودند، در این مطالعه آنالیز شد.نتایج نشان داد که 15.2 درصد از شرکت کنندگان وعده صبحانه را نمی خورند.

محقق همکار این تحقیق، دکترStephanie Fanelli ، گفت: در این نظرسنجی، شرکت کنندگان غذا خوردن خود را به عنوان یک وعده غذایی یا میان وعده تعیین می کنند، و می گویند که هر غذایی را در چه زمانی می خورند.به این ترتیب افرادی که از خوردن صبحانه صرفنظر می کنند، مشخص می شوند.

پس از تجزیه و تحلیل میزان مصرف مواد غذایی افرادی که صبحانه نمی خوردند و مقایسه با افرادی که صبحانه می خوردند، تأیید شد که کسانی که وعده های صبح را از دست می دهند، فولات، کلسیم، آهن و ویتامینهای کافی دریافت نمی کنند.

استفانی فنلی، گفت: ما دریافتیم کسانی که صبحانه را از وعده های غذایی خود حذف کرده اند، به طور قابل توجهی حداقل مواد مغذی را که مردم باید بخورند(آستانه ی پایین)، دریافت نمی کنند.

پروفسور کریستوفر تیلور گفت: مشخصات غذایی کسانی که صبحانه نمی خوردند، با کسانی که صبحانه می خوردند، متفاوت بود.این به ما کمک می کند در هر روز مشخص کنیم که این درصد از افراد به احتمال زیاد صبحانه را حذف می کنند و در آن روز، الگوی رژیم غذایی آنها نشان داد که آنها مواد مغذی را که اساساً در صبحانه از دست داده اند، در طول روز هم دریافت نمی کنند.

تمام یافته های این مطالعه در حال حاضر در مجله Proceedings of the Nutrition Society در دسترس است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2021/jul/people-who-miss-breakfast-more-likely-to-lack-nutrients.html